Neem contact op via:
Maandag – vrijdag 09.00-16.00
info@kinetic-balance.com
Bestellingen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Als je een van onze producten wilt kopen, klik je op op ‘Plaats in winkelwagen’. Om je volledige bestelling af te ronden, klik je op de winkelwagen rechts bovenin je scherm. Je wordt vervolgens naar de pagina met het betalingsproces geleid waar je het leveringsadres maar ook de factuurgegevens kunt invullen en vervolgens je betaalmethode kunt kiezen.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Als je je bestelling hebt geplaatst en betaald, staat deze vrijwel direct klaar voor transport. Zodra de status van je bestelling op ‘voltooid’ staat, kun je je bestelling niet meer wijzigen. In het geval van een last-minute wijziging of een andere urgente vraag kun je na voltooiing altijd nog een e-mail sturen naar: info@kinetic-balance.com of bellen met 071-7821826. Als je wilt, kun je de hele bestelling of bepaalde items retourneren via de retourprocedure.
Ik kan niet inloggen.
Als je problemen ondervindt bij het inloggen op de website, controleer dan welke foutmelding je te zien krijgt. De meest voorkomende fout is het invoeren van een verkeerd e-mailadres of wachtwoord. Je kunt er altijd voor kiezen om een nieuw wachtwoord aan te maken als je dat wilt.
Kan ik een ander afleveradres kiezen?
Ja, tijdens het afrekenen kun je kiezen voor ‘Verzenden naar een ander adres’ waarbij je een ander adres dan het factuuradres kunt invullen. Het is ook mogelijk om je producten op te halen bij ons op het kantoor in Katwijk! Laat het even weten als je langskomt, dan zorgen we dat de koffie klaar staat.
Welke maat moet ik bestellen?
Om je maat te vinden, bekijk je onze ‘maattabel’ die je lichaamsafmetingen omrekent naar Kinetic Balance kledingmaten.
Hoe maak ik een account aan?
Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en kies voor ‘Account aanmaken’.
Kan ik een nieuw wachtwoord aanmaken?
Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in. Binnen een paar minuten ontvang je een e-mail met een link naar de pagina waar je een nieuw wachtwoord kunt invoeren.
Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja die krijg je! We sturen je een bevestigingsmail na ontvangst van je bestelling. Als je ziet dat er geld van je bankrekening is afgeschreven maar je hebt geen bevestigingsmail ontvangen, controleer dan even je spamfolder. Als je een account hebt aangemaakt, is je bestelling ook zichtbaar in je account.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Je kunt de status van je bestelling controleren op je accountpagina. Wanneer de bestelling volledig is verwerkt, verandert de status in ‘voltooid’. Wanneer het pakket onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een trackinglink van die zending.
Let op: de trackinglink wordt pas geactiveerd op het moment dat de vervoerder het pakket heeft ontvangen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dat hangt af van de verzendstatus. Neem zo snel mogelijk contact op via: info@kinetic-balance.com en houd je bestelnummer bij de hand. Zodra de bestelling al is verwerkt, kan deze niet meer geannuleerd worden.
Levering
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Je kunt de status van je bestelling controleren in je account. Wanneer de bestelling volledig is verwerkt, verandert de status in ‘voltooid’. Wanneer het pakket onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een trackinglink van die zending
Let op: de trackinglink wordt pas geactiveerd op het moment dat de vervoerder het pakket heeft ontvangen.
Zijn er bezorgkosten?
Ja, wij brengen kosten in rekening voor leveringen binnen Europese landen. Bij bestellingen boven de €200,- rekenen wij geen verzendkosten binnen de EU. Voor wereldwijde verzending hangt het bedrag af van waar we naartoe moeten verzenden. Het bedrag voor de verzendkosten zie je voor het afrekenen.
Wat is de levertijd?
De levertijd bedraagt circa 1-6 werkdagen voor landen binnen de EU. Wereldwijde verzending kan 5-14 dagen duren.
Houd er rekening mee dat de verzending in drukke tijden langer kan duren.
Waar kan ik mijn bestelling allemaal ontvangen?
Wij leveren wereldwijd.
- Maar, je kunt je bestelling (en een kopje koffie) ook bij ons magazijn ophalen Het adres is:
Kinetic Balance B.V
Scheepmakerstraat 27
2222AB Katwijk aan Zee
Nederland
2. Of je kunt je bestelling naar je huis, kantoor of een ander adres verzenden (geen postbussen).
.
Betaling
Welke betaalmethoden zijn er?
Onderaan elke pagina vind je de verschillende betaalmethodes.
Krijg ik een factuur van mijn bestelling?
Ja je ontvangt de factuur nadat de bestelling is verwerkt tot verzending.
We houden je per e-mail op de hoogte en zal in deze mail de factuur in de bijlage vinden.
Algemeen
Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je kunt je persoonlijke gegevens wijzigen in je Kinetic Balance account. Ga na het inloggen naar ‘Mijn account’ om de persoonlijke gegevens te wijzigen.
Ik heb een andere vraag maar deze staat hier niet tussen!
Je mag je vraag sturen naar: info@kinetic-balance.com en we komen zo snel mogelijk met een reactie!
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Je vindt onze algemene voorwaarden door op de link ”Algemene voorwaarden” onderaan elke pagina te klikken.
Waar is het privacybeleid?
Klik op ”Privacybeleid” onderaan elke pagina.
Ik zou graag voor Kinetic Balance willen werken? Zijn er vacatures?
Bedankt voor je interesse, stuur ons een e-mail op info@kinetic-balance.com.
Het wordt zeer op prijs gesteld als je ons informeert over je vaardigheden, motivatie en plan van aanpak.
Retouren
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt een artikel tot 30 dagen na ontvangst retourneren. De artikelen die je wilt retourneren mogen alleen gepast, niet gedragen of gewassen zijn. Natuurlijk mag je de artikelen wel passen om te kijken of ze voldoen aan je verwachting. Zorg er bij het retourneren van producten voor dat u de originele labels op de producten houdt en stuur ze terug in de originele verpakking. Vul bijgevoegd retourformulier in en stop het in de verpakking met de artikelen die je wilt retourneren.
We vragen je om het ongebruikte product inclusief kaartjes binnen 30 dagen na aankoopdatum te retourneren. Wij betalen het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 4 weken na ontvangst terug. Houd er rekening mee dat een creditcardmaatschappij 3-7 dagen extra nodig kan hebben om het tegoed op uw rekening te storten.
Wij wachten met terugbetaling tot wij de artikelen retour hebben ontvangen. Zodra wij uw retourzending hebben aangemeld, sturen wij u een bevestiging per e-mail.
Wat zijn de retourmogelijkheden?
Je kunt je online bestelling retourneren naar ons magazijn, het adres is:
Kinetic Balance B.V.
Scheepmakerstraat 27
2222 AB
Katwijk aan Zee
Nederland
Vul het bijgevoegde retourformulier in en stop het formulier terug in de retourverpakking.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Retourbetalingen worden zo snel mogelijk afgehandeld, maar uiterlijk 4 weken nadat we de producten retour hebben ontvangen. Houd er rekening mee dat creditcardmaatschappijen er tot 7 dagen extra over kunnen doen voordat de retourbetaling op uw rekening verschijnt.
Kan ik een bestelling retourneren als ik de originele verpakking niet meer heb?
Ja. Doe de artikelen die je wilt retourneren in een stevige verpakking (kartonnen doos) zodat ze tijdens het transport niet beschadigd raken.
Vul het bijgevoegde retourformulier in en stop het formulier in je retourverpakking.
Kan ik een artikel ruilen voor een andere maat?
Wij kunnen helaas geen artikelen ruilen. Het aankoopbedrag van alle geretourneerde artikelen wordt teruggestort zodra wij deze retour hebben ontvangen. als je een product wilt ruilen, moet je het product dat je niet wilt retourneren voor een volledige terugbetaling en opnieuw een bestelling plaatsen.
Kan ik een artikel retourneren dat ik bij een externe verkoper heb gekocht?
Ja, dat kan. Een aankoopbewijs is vereist.
Ik heb een beschadigd of defect artikel ontvangen.
Stuur een e-mail naar info@kinetic-balance.com en laat ons weten wat er aan de hand is. We zullen het probleem bekijken en zo snel mogelijk een passende oplossing bedenken.
Product
Hoe kies ik de juiste maat?
Kinetic Balance gebruikt standaard Europese maatvoering, je moet de maat kiezen die je normaal gesproken ook hebt. Bij twijfel kun je onze maattabel raadplegen. We willen het niet te ingewikkeld maken dus als je gewend bent aan een spijkerbroek maat 32 of een jas maat large dan zou dat ook jouw keuze moeten zijn voor onze kleding. Als je tussen twee maten inzit, raden we je aan om de grotere optie te kiezen.
Kan ik jullie producten zien en voelen?
Ja, dat kan bij ons op kantoor in Katwijk, je krijgt er ook een kopje koffie bij 😉 Het kan ook bij 1 van onze dealers, zij zijn te vinden in de locator.
Wat is er zo speciaal aan jullie kleding voor rolstoelgebruikers / zittende mensen?
Onze kleding is ontworpen voor een zittende houding. Dat is bijzonder als je rolstoelgebruiker bent, want tot nu toe is 99,999 procent van de kleding gemaakt om te staan of te lopen. De andere 0,001% van de kleding die je zou kunnen passen, vergat waarschijnlijk stijl, prestaties en uiterlijk.
Wat betekent dit ontwerp voor een zithouding?
Het betekent veel, het betekent dat onze producten niet alleen worden aangepast of verbeterd, maar qua ontwerp echt worden gemaakt vanuit een zittend uitgangspunt. Dit zorgt voor een betere pasvorm, betere prestaties, minder energieverlies en een veel betere uitstraling.
Naast bovenstaande punten houdt het ook in dat je ‘minstens’ dezelfde standaard krijgt als ‘high end’ mainstream kleding. Voor de productie werken we met de beste stoffen, technologieën, technieken, machines en vooral de meest geweldige mensen die onze zaak echt steunen.
Het betekent dus dat je een hoogwaardig product krijgt, een geweldige pasvorm, fantastische afwerking en uitstekende kwaliteit, vind je het toch tegenvallen? Stuur de producten terug met uw opmerkingen en we zullen verbeteren waar we kunnen.
Mag ik in deze kleding staan of lopen?
Dat kan zeker, je zult wel de slechte pasvorm opmerken en beter begrijpen waarom zittende mensen geen kleding moeten willen dragen die gemaakt is om te lopen of staan. Begrijp ons niet verkeerd, het is absoluut geen probleem om in onze kleren van een zittende naar een staande of liggende houding te gaan.
Waar worden de producten geproduceerd?
Onze productiefaciliteiten bevinden zich in het Oosten. In China, Pakistan en Taiwan.
Wat is de mening van Kinetic Balance over kunststof?
Onze producten zijn vrij van plastic voor eenmalig gebruik. De verpakking is een katoenen zak of een composteerbare zak.
Wat is een composteerbare zak, kan ik er tomaten in kweken?
Een composteerbare zak kan inderdaad gebruikt worden om tomaten te telen, niet erin maar erop. Onze composteerbare zakken zijn gemaakt van organisch materiaal en vergaan binnen een jaar als ze ondergronds zijn. Ze zijn totaal onschadelijk voor ons milieu. We proberen zo min mogelijk gebruik te maken van ‘’single-use-plastic’’, onze voorkeur gaat uit naar composteerbare en papieren verpakkingen. Wanneer er wel gebruik wordt gemaakt van plastic, betreft dit gerecycled materiaal.
Jeans
Wat maakt de Kinetic Balance jeans zo speciaal?
We gebruiken in onze jeans een compleet nieuwe stof. Dit materiaal bepaalt de pasvorm, het comfort, het gevoel en de look en produceren we in eersteklas Denim Mills in Japan. De truc is dat we een 4-way stretch in onze denim hebben gemaakt. Het belangrijkste doel hier is om stretch in de lengte van de spijkerbroek toe te voegen (waar denim vaak alleen stretch in de breedte heeft). Stretch in de lengte vertaalt zich in minder wrijving op de huid, tijdens kleine maar duidelijke bewegingen in je stoel. Met stretch wordt de huid bij het zitvlak en de knieën beter beschermd.
Een ander voordeel is dat onze ‘length stretch’ het erg makkelijk maakt om de lengte van de jeans af te stemmen, Geen koude enkels of ‘high tide’ jeans meer. Hoera!
Wat nog meer?
De taille van onze jeans bevindt zich in een natuurlijke horizontale positie als je zit, dit betekent niet alleen een veel betere look, maar ook een veel betere pasvorm. Door het design en de pasvorm komt er geen druk op de buikspieren, dit scheelt veel energie of zelfs maag- of darmklachten.
Hoe zit het met de lengte, bieden jullie geen lengtematen aan?
Zoals hierboven vermeld, hebben onze jeans stretch in de lengterichting, het toevoegen van een extra lengtemaat kan eenvoudig worden gemaakt door de jeans aan het onderste deel van de pijpen naar beneden te trekken. Bovendien zijn onze jeans al aangepast aan een zittende positie. Hierdoor zijn de pijpen al ‘een stuk’ langer dan bij ‘gewone’ spijkerbroeken.
Ook de enkelmanchet is een beetje scheef, we bedoelen dat deze aan de achterkant iets langer zijn dan de voorkant. Handig om de enkels warm te houden, zeker als de voeten geklemd op de voetplaat staan.
Hoe zit het met het zitgedeelte?
Het zitgedeelte wordt zo schoon en vlak mogelijk gehouden om de huid zo min mogelijk te belasten. De middennaad aan de achterkant is een zogenaamde ‘Chino-naad’, wat een zeer platte naad is. We hebben dit gedaan om wiebelen te voorkomen die huidproblemen kunnen veroorzaken. Uiteraard zijn er geen achterzakken en hebben we het aantal riemlussen op de rug beperkt.
Wat dacht je van zijzakken?
Ja, er zijn zijzakken en een munt- of condoomzakje (hangt af van waar je het voor gebruikt), net als elke respectvolle spijkerbroek.Het verschil is dat onze constructie ervoor zorgt dat de zijzakken zittend kunt gebruiken. We kiezen er bewust voor om de zakken niet ergens halverwege de pijpen te stoppen. We willen je spijkerbroeken aanbieden, geen werkkleding of MacGyver-broeken.
Jassen & truien
Hoe is de pasvorm van jullie jassen en truien?
Onze jassen en truien zijn gemaakt voor een zittende houding. Onze jassen hebben veel voordelen voor (actieve) rolstoelgebruikers ten opzichte van reguliere kleding ‘made for walking’. Als we van boven naar beneden beginnen, hebben onze jassen een capuchon die speciaal is ontworpen voor het zicht tijdens het dragen, onze capuchon is verstelbaar om hem fijn af te stellen en om ervoor te zorgen dat de capuchon je zicht niet blokkeert.
De kraag heeft een 12 graden grotere helling in vergelijking met normale jassen. In een zittende positie beweegt het hoofd naar voren en is er dus een verandering in de richting van de kraag nodig om comfortabel rond de nek te sluiten gedaan!
We creëerden ook extra ruimte tussen de schouderbladen voor extra bewegingsvrijheid van de armen. De lengte van de middenlijn aan de voorkant is drastisch verminderd om al het overtollige materiaal dat gewoon op de buik zou zitten te annuleren en het te laten lijken alsof je 10 kilo extra draagt. De mouwen zijn iets langer om de polsen bedekt te houden. Onze zakken worden van het midden naar de zijkant ingevoerd in plaats van andersom. Op deze manier zijn de zakken veel gemakkelijker te gebruiken en valt er niets uit.De polsboeien en onderarm zijn iets meer getailleerd. Dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de manchetten om de pols blijven in plaats van naar de handpalmen te glijden.
Raindek®
De Raindek® is een snelle en gemakkelijke oplossing om de regen van de benen, het kruis en het kussen te houden. Het is als het ware een regenjas voor de benen. De standaardversie knuffelt de knieën en er is een lange versie die tot aan de enkel loopt. Voor de lange versie vertrouwen we erop dat je de juiste schoenen gebruikt, dus bedekken we de voeten niet perse. Het regendek is gemaakt van ademend, wind- en waterdicht materiaal. De naden zijn getapet en het product is afgewerkt zoals een high-end outdoorkledingstuk hoort te zijn. Na gebruik kan de Raindek® worden opgevouwen in een speciale zak om hem lekker droog op te bergen.
Functies
Ademend wind- en waterdicht materiaal
Getapete naden
Gelaste laserzak.
Laseroogjes en elastisch strak touw.
Verstelbare 20 mm banden met snelsluitingen.
Reflecterende logoprint.
Ophanglus.
Silicon Grip-print op elastische band.
Tassen
Hoe maak ik de tassen vast aan mijn rolstoel?
We hebben items die aan het frame van uw stoel kunnen worden bevestigd, ongeacht de grootte of vorm van de framebuizen.
Hiervoor moet u wel de Care Adapter hebben of bestellen. De Care Adapter is nodig voor onderstaande items:
- Rackpack
Andere tasstijlen zoals de Backrest Bags en de Travel Backpack worden aan de rugleuning van de stoel bevestigd, dit kan met 1 grote riemlus over de hele rugleuning, of met 2 kleinere lussen aan elke hoek van de rugleuning.